Pytania i odpowiedzi
1. Przestrzeganie zaleceń Producenta zawartych na opakowaniach produktu i w dalszej części niniejszego dokumentu.
2. Reklamacje związane z ujawnieniem wady jakościowej objętej gwarancją należy zgłaszać w punkcie zakupu płytek w możliwie najkrótszym czasie, nie później niż 2 miesiące od momentu stwierdzenia wady.
3. Rozpatrywane będą tylko kompletne zgłoszenia zawierające:
-
prawidłowo wypełnione zgłoszenie wady zawierające szczegółowy opis stwierdzonej wady, okoliczności jej ujawnienia, oczekiwania Zgłaszającego i wielkość roszczeń,
-
rachunek zakupu produktu,
-
rachunki pozwalające ustalić Producenta i rodzaj materiałów użytych do montażu,
-
rachunki lub umowy pozwalające zidentyfikować wykonawcę robót montażowych (brak tego typu dokumentów traktowany będzie jako montaż „własny”).
4. Okres gwarancji liczony jest od daty zakupu produktu.
Z gwarancji wyłączone są:
-
Powierzchnie płytek polerowanych zamontowanych
w miejscach, po których odbywa się ruch (nie dotyczy innych parametrów płytek). -
Wady, o których Klient wiedział w momencie zawierania umowy lub oceniając rozsądnie powinien wiedzieć.
-
Wady spowodowane:
-
transportem i przechowywaniem,
-
nieprawidłowym montażem,
-
stosowaniem produktu niezgodnie z przeznaczeniem i właściwościami,
-
uszkodzeniem mechanicznym,
-
zastosowaniem nieprawidłowych materiałów
i narzędzi do obróbki i montażu, -
niewłaściwą konserwacją i eksploatacją,
-
kataklizmami i zdarzeniami losowymi,
-
czynnikami chemicznymi i wysoką temperaturą.
W przypadku stwierdzenia wady jakościowej, Ceramika Nowa Gala zobowiązuje się do pokrycia uzasadnionych kosztów, usunięcia wady lub do wymiany produktu na nowy, wolny od wad.
Obowiązki zgłaszającego niezgodność:
-
Zgłaszający zobowiązany jest udostępnić reklamowany produkt upoważnionej przez Producenta osobie i umożliwić wykonanie wszystkich czynności pozwalających ocenić przyczynę i zasadność zgłoszenia.
-
Brak zgody na wykonanie opisanych w pkt.1 czynności spowoduje oddalenie zgłoszenia jako nieuzasadnionego.
Obowiązki Producenta / Gwaranta
-
Producent / Gwarant po stwierdzeniu kompletności zgłoszenia przeprowadzi oględziny produktu,
w terminie uzgodnionym przez strony, nie później niż 21 dni od daty zgłoszenia. -
Decyzja o zasadności zgłoszenia i ustosunkowaniu się do żądań Zgłaszającego musi być podjęta w ciągu
14 dni od dokonania oględzin, a w przypadku potrzeby wykonania badań lub ekspertyz termin
14 dni liczy się od daty ich zakończenia. -
Zakończenie postępowania i naprawienie ewentualnych szkód musi zostać dokonane nie później niż 30 dni od daty podjęcia decyzji o zasadności zgłoszenia reklamacji.
-
Sporządzenie i zapoznanie Zgłaszającego
z protokołem oględzin oraz wynikami badań
i ekspertyz (o ile ich wykonanie okaże się konieczne). -
Dołożenie należytej staranności w celu możliwie najszybszego zakończenia postępowania, obiektywnej oceny zasadności i realnego wyliczenia ewentualnych strat Klienta.
-
Producent zastrzega sobie prawo oddalenia reklamacji w przypadku jej oczywistej bezzasadności.